👉 Perkongsian melalui penggunaan Teknologi Maklumat dan Komunikasi (ICT).
👉 Perkongsian dalam kalangan pensyarah dan pelajar di institut semasa proses pembelajaran dan pengajaran (P&P).
👉 Boleh dilakukan melalui penggunaan internet seperti blog, flickr, slideshare, skype, facebook, e-mail, twitter dan sebagainya.
a. BLOG
💥 Membolehkan pelajar mempunyai kemahiran menggunakan sumber
maklumat internet.
💥 Meningkatkan motivasi untuk bergiat aktif dalam proses pembelajaran.
💥 Membina pemikiran kritis melalui penggunaan ruang komen.
💥 Merupakan portal kreativiti dan inisiatif sendiri kerana idea yang baik
mendapat markah yang lebih baik dari pensyarah.
b. FACEBOOK
💥 Menghubungkan pelajar dan pensyarah secara tidak langsung melalui komuniti pembelajaran.
💥 Menggalakkan penglibatan aktif pelajar dengan cara yang berbeza dengan kelas biasa.
💥 Meningkatkan interaksi antara pensyarah/guru dengan pelajar dan
💥 sesama pelajar dalam bentuk komunikasi berasaskan web.
💥 Dapat berkongsi nota-nota atau buah fikiran dari rakan-rakan yang lain.
💥 Digunakan untuk muat naik gambar, memberikan tag nama kepada
💥 gambar, melihat orang lain, serta menulis komen dan anotasi gambar.
💥 Boleh membina set gambar untuk menyusun dengan mudah dan
💥 menyertai kumpulan topik perbincangan bagi memupuk kesedaran
💥 berkomuniti.
💥 Memberi peluang kepada pelajar yang menceburi bidang fotografi dan subjek seni.
c. TWITTER
💥 Siaran teks dengan jumlah 140 aksara yang dipaparkan pada profil pengguna Format Tweet yang ringkas.
💥 Penggunaan twitter tidak perlu saling berutus e-mel atau pesanan sms.
💥 Lingkungan hubungan dengan rakan-rakan twitter dapat diperluaskan.
|
Meet The Members
References
Halamandaris, K. F., & Power, K. G. (1999): Individual Differences, Social Support And Coping With The Examination
Stress: A Study Of The Psychosocial And Academic Adjustment Of First Year Home Students, Personality and
Invidual Differences 26: 665-685.
Shahizan bin Hasan, Tsai Chen Chien & Saw Hooi Chin (2006),Intrapersonal & Interpersonal untuk remaja,Kuala Lumpur, PTS
Saodah Wok , Narimah Ismail , Mohd Yusof Hussain (2006),Teori-teori Komunikasi ,Kuala Lumpur, PTS
Blog Tutorial...
Tutorial
option
option
option
option
option
option
option
option
Selasa, 18 September 2018 | 18.9.18 | 0comments
👉 Perkongsian melalui penggunaan Teknologi Maklumat dan Komunikasi (ICT).
👉 Perkongsian dalam kalangan pensyarah dan pelajar di institut semasa proses pembelajaran dan pengajaran (P&P).
👉 Boleh dilakukan melalui penggunaan internet seperti blog, flickr, slideshare, skype, facebook, e-mail, twitter dan sebagainya.
a. BLOG
💥 Membolehkan pelajar mempunyai kemahiran menggunakan sumber
maklumat internet.
💥 Meningkatkan motivasi untuk bergiat aktif dalam proses pembelajaran.
💥 Membina pemikiran kritis melalui penggunaan ruang komen.
💥 Merupakan portal kreativiti dan inisiatif sendiri kerana idea yang baik
mendapat markah yang lebih baik dari pensyarah.
b. FACEBOOK
💥 Menghubungkan pelajar dan pensyarah secara tidak langsung melalui komuniti pembelajaran.
💥 Menggalakkan penglibatan aktif pelajar dengan cara yang berbeza dengan kelas biasa.
💥 Meningkatkan interaksi antara pensyarah/guru dengan pelajar dan
💥 sesama pelajar dalam bentuk komunikasi berasaskan web.
💥 Dapat berkongsi nota-nota atau buah fikiran dari rakan-rakan yang lain.
💥 Digunakan untuk muat naik gambar, memberikan tag nama kepada
💥 gambar, melihat orang lain, serta menulis komen dan anotasi gambar.
💥 Boleh membina set gambar untuk menyusun dengan mudah dan
💥 menyertai kumpulan topik perbincangan bagi memupuk kesedaran
💥 berkomuniti.
💥 Memberi peluang kepada pelajar yang menceburi bidang fotografi dan subjek seni.
c. TWITTER
💥 Siaran teks dengan jumlah 140 aksara yang dipaparkan pada profil pengguna Format Tweet yang ringkas.
💥 Penggunaan twitter tidak perlu saling berutus e-mel atau pesanan sms.
💥 Lingkungan hubungan dengan rakan-rakan twitter dapat diperluaskan.
|
0 Ulasan available :
Catat Ulasan